Dostępność przestrzeni publicznej

URZĄD MIASTA – SIEDZIBA GŁÓWNA (RATUSZ), GŁÓWNY RYNEK 20


Obsługa klientów
Siedziba Ratusza w Kaliszu mieści się w budynku przy ul. Główny Rynek 20.

Miejsca parkingowe
Wokół budynku nie znajduje się parking dla klientów. Parkingi umieszczone są w uliczkach dochodzących do Głównego Rynku. Są na nich wyznaczone miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Przy ul. Zamkowej oraz Kanonickiej w sąsiedztwie budynku Ratusza znajdują się po dwa ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Przy ul. Mariańskiej znajdują się dwa ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością oraz przy ul. Łaziennej  znajdują się dwa ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Na ul. Śródmiejskiej przy Głównym Rynku wyznaczone są dwa miejsca  parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Przy ul. Świętego Stanisława mieści się duży ogólnodostępny parking gdzie wyznaczone są cztery miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Na ul. Rzeźniczej wyznaczone jest jedno miejsce dla osób z niepełnosprawnościami. 

Wejście do budynku
Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem umieszczonym od strony ulic Łaziennej i Kanonickiej, korzystając z windy schodowej. Po prawej stronie wejścia do windy jest dzwonek ze znakiem wózka inwalidzkiego przywołujący pracownika. W pobliżu wejścia umieszczone są ławki umożliwiające odpoczynek. 

Drzwi wejściowe do budynku
Drzwi wejściowe do budynku przy wejściu dla osób ze szczególnymi potrzebami otwierają się automatycznie. 

Wewnątrz budynku
Klienci z niepełnosprawnością ruchową na parterze przy wejściu z windą skorzystają z podjazdu, dostając się na poziom parteru. Wewnątrz budynku nie ma barier budowlanych. Zamontowana jest winda osobowa umieszczona po prawej stronie od wejścia przeznaczonego dla osób z problemami w poruszaniu, a po lewej stronie od wejścia głównego. Klienci również mogą skorzystać z pętli indukcyjnej umieszczonej przy stanowisku portiera na poziomie parteru. Przy wejściach do każdego pokoju/gabinetu po stronie klamki umieszczone są tabliczki z numerem danego pokoju/gabinetu wykonane metodą Braille. 

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się na parterze. Toaleta umieszczona jest po prawej stronie od wejścia do budynku przeznaczonego dla osób ze szczególnymi potrzebami ruchowymi, a z drugiej strony budynku Ratusza od wejścia głównego do budynku.

 

URZĄD MIASTA UL. KOŚCIUSZKI 1A
 

Obsługa klientów
Biuro Obsługi Interesanta UM mieści się w Kaliszu w budynku przy ul. Kościuszki 1a. 

Miejsca parkingowe
Przed budynkiem znajduje się parking dla klientów. Są na nim wyznaczone dwa miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Ponadto w sąsiedztwie budynku przy ul. Krótkiej znajduje się jedno ogólnodostępne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. 

Wejście do budynku
Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem głównym, mieszczącym się na poziomie chodnika. Po prawej stronie od wejścia umieszczona jest ławka umożliwiająca odpoczynek. 

Drzwi wejściowe do budynku
Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie. 

Wewnątrz budynku
Sala obsługi klientów znajduje się na parterze, na wprost wejścia do budynku. Drzwi do sali otwierają się automatycznie. Wewnątrz budynku nie ma barier budowlanych. Po prawej stronie od wejścia umieszczona jest winda osobowa. Klienci mogą skorzystać z pętli indukcyjnej dostępnej w sali obsługi klientów przy stanowisku informacji. W punkcie informacji znajduje się również stanowisko obsługujące platformę języka migowego on-line. W Biurze Obsługi Interesanta (BOI) znajduje się informacja wizualno-dźwiękowa. Przy wejściach do każdego pokoju/gabinetu po stronie klamki umieszczone są tabliczki z numerem danego pokoju/gabinetu wykonane metodą Braille. Na początku i końcu ciągów komunikacyjnych pionowych-schodów umieszczone są pola uwagi w postaci punktów wypukłych, a stopnie na początku i końcu ciągu oznaczone są na krawędzi antypoślizgową taśmą w kontrastowym kolorze. 

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się na parterze w Biurze Obsługi Interesanta (BOI). Toaleta umieszczona jest na końcu BOI na wprost od wejścia do budynku.

 

URZĄD MIASTA UL. JASNA 2
 

Obsługa klientów
W budynku mieści się Wydział Edukacji oraz Wydział Geodezji i Kartografii. Nie ma wyznaczonego miejsca do obsługi interesanta. 

Miejsca parkingowe
Przed budynkiem znajduje się parking. Jest na nim wyznaczone jedno miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością po lewej stronie od wejścia głównego.

Wejście do budynku
Wejście do budynku nie jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością. Należy pokonać stopień z poziomu chodnika. Stopień nie jest oznakowany dla osób niedowidzących i słabowidzących. Po prawej stronie od wejścia umieszczona jest ławka umożliwiająca odpoczynek. 

Drzwi wejściowe do budynku
Drzwi wejściowe do budynku nie otwierają się automatycznie. Drzwi są dwuskrzydłowe umożliwiające przejazd wózka. 

Wewnątrz budynku
Budynek posiada bariery architektoniczne w postaci stopni i różnicy poziomów. Nie posiada podjazdów oraz windy pionowej. Przy wejściach do każdego pokoju/gabinetu po stronie klamki umieszczone są tabliczki z numerem danego pokoju/gabinetu wykonane metodą Braille. Na początku i końcu ciągów komunikacyjnych pionowych-schodów umieszczone są na krawędzi taśmy antypoślizgowe w kontrastowym kolorze. Na poziomie parteru przy wejściu głównym umieszczone jest stanowisko umożliwiające przywołanie wskazanego pracownika. 

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
Brak sanitariatu przystosowanego do korzystania przez osoby z niepełnosprawnością

 

URZĄD MIASTA – VILLA CALISIA UL. ALEJA WOLNOŚCI 4

 

Obsługa klientów

W budynku mieści się: na parterze Sala Ślubów oraz na 1 piętrze Kancelaria Rady Miasta.

 
Miejsca parkingowe

Obok budynku znajduje się ogólnodostępny parking. W bezpośrednim sąsiedztwie wyznaczone jest 1 miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością.

 
Wejście do budynku

Do wejścia głównego prowadzą schody (6stopni) z poziomu chodnika. Po lewej stronie od wejścia głównego umieszczone są ławki umożliwiające odpoczynek.

Do wejścia bocznego od strony rzeki do Kancelarii Rady Miasta prowadzą schody (4 stopnie) z poziomu chodnika.

 
Drzwi wejściowe do budynku

Drzwi wejściowe do budynku nie otwierają się automatycznie. Brak dzwonka przywołującego pracownika.

 
Wewnątrz budynku

Sala Ślubów znajduje się na parterze, na wprost wejścia głównego do budynku. Drzwi do sali nie otwierają się automatycznie. Wewnątrz budynku na poziomie parteru nie ma barier budowlanych. Klienci mogą skorzystać z pętli indukcyjnej dostępnej w budynku. Na 1 piętrze w pomieszczeniu po prawej stronie od klatki schodowej znajduje się stanowisko obsługujące platformę tłumacza języka migowego on-line. Przy wejściach do każdego pokoju/gabinetu po stronie klamki umieszczone są tabliczki oznaczeniowe wykonane metodą Braille. Brak oznaczeń początku i końca ciągów komunikacyjnych pionowych-schodów. W budynku brak windy pionowej umożliwiającej poruszanie między poziomami.

 
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze. Toaleta umieszczona jest po lewej stronie od wejścia głównego do budynku.

 

URZĄD MIASTA – CENTRUM ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH (COP) UL. BABINA 1


Obsługa klientów

Obsługa Interesanta mieści się w budynku na parterze. Biuro umieszczone jest za salą warsztatową po prawej stronie korytarza.

 
Miejsca parkingowe

W pobliżu budynku znajduje się parking ogólnodostępny bez wyznaczonych miejsc postojowych dla osób z niepełnosprawnością.

 
Wejście do budynku

Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem głównym, mieszczącym się na poziomie chodnika.

 
Drzwi wejściowe do budynku

Drzwi wejściowe do budynku nie otwierają się automatycznie. Szerokość drzwi umożliwia na swobodny wjazd osób na wózkach. Brak dzwonka przywołującego pracownika.

 
Wewnątrz budynku

COP znajduje się na poziomie parteru gdzie występuje różnica poziomu posadzki -1 stopień oznaczony kontrastową taśmą. Przy występującej różnicy mieści się podjazd z nawierzchnią antypoślizgową i kontrastową. Klienci mogą skorzystać z pętli indukcyjnej dostępnej w COP. Wewnętrzne ciągi komunikacyjne umożliwiają poruszanie się osób na wózkach.

 
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

W COP znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Toaleta umieszczona jest w korytarzu po prawej stronie na wprost sali warsztatowej za podjazdem między różnicami poziomów.

 
URZĄD MIASTA – BIURO CMENTARZA KOMUNALNEGO, UL. POZNAŃSKA 183-187

 

Obsługa klientów

Siedziba mieści się w budynku Biura Cmentarza Komunalnego (pierwsze pomieszczenie po prawej stronie od wejścia).

 
Miejsca parkingowe

Wokół budynku znajduje się duży parking dla klientów. Przed budynkiem biura brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością. Miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością mieszczą się w okolicach bramy głównej cmentarza (4 stanowiska). Ponadto osoby z niepełnosprawnością mogą wjechać na teren cmentarza swoim pojazdem po wcześniejszym zgłoszeniu w biurze. Wjazd na teren cmentarza jest możliwy w godzinach od 8.00 do 15.45 od poniedziałku do piątku.

 
Wejście do budynku

Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem z poziomu chodnika, bez barier architektonicznych. Po lewej stronie wejścia umieszczona jest ławka umożliwiająca odpoczynek.

 
Drzwi wejściowe do budynku

Drzwi wejściowe do budynku nie otwierają się automatycznie. Brak dzwonka przywołującego pracownika.

 
Wewnątrz budynku

Wewnątrz budynku nie ma barier budowlanych. Obsługa klientów odbywa się w pomieszczeniu po prawej stronie od wejścia głównego. Klienci również mogą skorzystać z pętli indukcyjnej oraz z usługi tłumacza języka migowego on-line.

 
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

Toaleta nie jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością i umieszczona jest po lewej stronie od wejścia do budynku.

 
URZĄD MIASTA – BIURO SCHRONISKA DLA BEZDOMNYCH ZWIERZĄT, UL. WARSZAWSKA 95


Obsługa klientów

Na teren schroniska klienci mogą dostać się bramą przy której umieszczony jest na wysokości ok. 1,5 metra po prawej stronie dzwonek przywołujący pracownika schroniska. Siedziba mieści się w budynku biura schroniska.

 
Miejsca parkingowe

Na terenie schroniska brak jest wyznaczonych miejsc dla osób z niepełnosprawnością. Ogólnodostępny parking mieści się na terenie schroniska po lewej stronie od głównej bramy, wzdłuż boksów dla zwierząt.

 

Wejście do budynku

Budynek biura nie jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnością. Przed wejściem mieści się stopień i występuje różnica poziomów. Po prawej stronie wejścia mieści się ławka umożliwiająca spoczynek. Teren przed biurem schroniska jest utwardzony i wybrukowany.

 
Drzwi wejściowe do budynku

Drzwi wejściowe do budynku nie otwierają się automatycznie. Brak dzwonka przywołującego pracownika.

 
Wewnątrz budynku

Wewnątrz budynku nie występują różnice poziomów oraz brak jest udogodnień dla osób z niepełnosprawnością

 
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

Toaleta nie jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością i umieszczona jest w odrębnym budynku za biurem schroniska.