Segregacja odpadami - deklaracje

 

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Podstawa prawna: ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1439)

Deklarację składa właściciel nieruchomości zamieszkałej.

Pojęcie "właściciel nieruchomości" oznacza także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.

Właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć deklarację Prezydentowi Miasta Kalisza w terminie:

- 14 dni od dnia, w którym w danej nieruchomości zamieszkał pierwszy mieszkaniec lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych,

- do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana dotycząca danych właściciela, adresu zamieszkania, liczby osób zamieszkujących nieruchomość.

Miejscem składania deklaracji jest Biuro Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Kalisza, mieszczące się przy ul. Kościuszki 1a.

Deklarację w wersji papierowej można przesłać pocztą pod adres: Urząd Miasta Kalisza, ul. Kościuszki 1a , 62-800 Kalisz.

Deklarację w formie elektronicznej składa się za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miasta Kalisza na platformie ePUAP (epuap.gov.pl). Musi być ona podpisana bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.