Segregacja odpadami - obowiązki gminy
Obowiązkiem gminy jest wybór w drodze postępowania przetargowego przedsiębiorstwa lub przedsiębiorstw, które będą zobligowane do odbioru odpadów komunalnych oraz wybór metody naliczania opłat i wysokości opłaty oraz organizacja niezbędnej infrastruktury.
System gospodarowania odpadami komunalnymi w Kaliszu obejmuje właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne.
Obowiązki Gminy z zakresu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Kalisza:
- objęcie wszystkich właścicieli nieruchomości systemem gospodarowania odpadami komunalnymi,
- wdrożenie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, obejmującej co najmniej następujące frakcje: papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe oraz odpady ulegające biodegradacji,
- nadzór zadań realizowanych przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
- prowadzenia akcji informacyjnych i edukacyjnych wśród mieszkańców w zakresie selektywnej zbiórki odpadów,
- osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu odpadów poprzez organizację odbioru odpadów na terenie gminy, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, a także stopniowe ograniczanie masy odpadów biodegradowalnych,
- tworzenie punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), które są dostępne dla wszystkich mieszkańców miasta Kalisza,
- dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi.