Festiwalowa „Szesnastka”

W dniach 8 - 9 czerwca przedstawiciele Szkoły Podstawowej nr 16 im. Powstańców Wielkopolskich 1918 - 1919 uczestniczyli w niezwykłej uroczystości.

Spośród kilkuset uczestniczących w programie Szkoła z Klasą 2.0 szkół to właśnie ich placówka wyróżniła się nietuzinkowymi działaniami i pomysłami, więc razem z kilkunastoma innymi z całej Polski dostała zaproszenie na wielkie święto aktywnej edukacji.

Ogólnopolski Festiwal Szkoły z Klasą to niepowtarzalna okazja do podzielenia się własnymi doświadczeniami, zainspirowania się pracą innych, a także, a może przede wszystkim, do pochwalenia się ciekawymi przedsięwzięciami, które podejmowano na różnych etapach programu. Szkolny zespół uczniowsko-nauczycielski przekrojowo omawiał wszystkie etapy programu Szkoła z Klasą 2.0 2017/2018. Pierwszego dnia opowiadali o tym, co działo się w szkole przez ostatni rok, jak się do działań przygotowywali, jak prowadzili ewaluację. Zaprezentowali plakat – fotoreportaż dokumentujący najważniejsze wydarzenia. Eksperci docenili działania wolontariatu, podobały im się imprezy integrujące młodzież i środowisko.

Drugi dzień Festiwalu to dzień warsztatowy. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele mieli okazję wziąć udział w szkoleniach i innych aktywnościach, nauczyć się czegoś nowego, a przy tym wszystkim dobrze bawić i miło spędzić czas. Uczennice z nauczycielkami zwiedzały Warszawę z przewodnikiem, wieczorem wędrowały uliczkami Starego Miasta, jadły lody, a kiedy zrobiło się ciemno, poszły nad Wisłę, by w Multimedialnym Parku Fontann obejrzeć spektakl „Książę Niedźwiedź”. Piękna a zarazem wzruszająca historia o miłości przeplatała się ze spektakularnym tańcem fontann w rytm muzyki i barwnych laserów.

To niezwykłe wyróżnienie, jakim jest uczestnictwo w Festiwalu, jest zasługą wszystkich uczniów, rodziców, nauczycieli i przyjaciół szkoły, którzy zorganizowali i przeprowadzili tyle wspaniałych przedsięwzięć. Mają się czym chwalić, bo naprawdę ciężko pracowali (a przy okazji świetnie się bawili).

Zespół Szkoły z Klasą 2.0.
Wersja do druku
Wersja PDF