Międzynarodowe muzykowanie kaliskich uczniów

W ramach międzynarodowego projektu współpracy, uczniowie i absolwenci Państwowej Szkoły Muzyczna I i II stopnia im. H. Melcera w Kaliszu rozpoczęli wiosenne muzykowanie koncertami z młodzieżą z Miejskiej Szkoły Muzycznej w Hamm.

30 kaliskich uczniów, pod opieką pedagogów szkoły muzycznej, wzięło udział w 5-dniowych warsztatach w niemieckim Weikersheim. Pod okiem nauczycieli obu szkół, młodzi ludzie mieli możliwość szlifować swój warsztat, współpracując w międzynarodowym gronie. Wiele godzin wspólnego grania i prób chóru zjednoczyło grupę ponad 200 muzyków i pokazało, że muzyka jest uniwersalnym językiem.

Wizyta zakończyła się dwoma koncertami w Tauberfilharmonie w Weikersheim, zwieńczonymi występem połączonych orkiestr dętych szkół z Kalisza i z Hamm pod batutą Wojciecha Musiała i Jana Nanuta. Nagrania z koncertów można znaleźć TUTAJ i TUTAJ. W repertuarze znalazły się nie tylko polskie klasyki, takie jak polonez z „Pana Tadeusza”, ale też przeboje współczesnej muzyki filmowej i rozrywkowej.

Od 17 do 21 maja Kalisz będzie gościł muzyków z Hamm, którzy przyjadą z wizytą by móc pokazać swoje umiejętności również kaliskiej publiczności. Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. H. Melcera już teraz zaprasza wszystkich zainteresowanych
na wspólny koncert w poniedziałek, 20 maja, gdy ponownie zabrzmią połączone siły orkiestr dętych obu szkół. Szczegóły zostaną podane już wkrótce.

Projekt został sfinansowany przez organizację Deutsch-Polnisches Jugendwerk, Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży i przygotowany przez Magdalenę Nowak, dyrektorkę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. H. Melcera w Kaliszu, oraz trzech pedagogów szkoły - Tobiasza Michnę, zastępcę dyrektora, Wojciecha Musiała, dyrygenta szkolnej orkiestry dętej oraz Milenę Antoniewicz, przy współpracy z Matthiasem Brakelem, dyrektorem Miejskiej Szkoły Muzycznej w Hamm.

Tekst: Tomasz Witak, zdjęcia: Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. H. Melcera w Kaliszu, Miejska Szkoła Muzyczna w Hamm.
Wersja do druku
Wersja PDF