Samochód służbowy na potrzeby urzędu

Dotychczasowy samochód służbowy Urzędu Miasta Kalisza, który z uwagi na poważną awarię nie może być dalej użytkowany, wkrótce zostanie zastąpiony nowym. Postępowanie w tej sprawie, zaaprobowane przez Radę Miasta Kalisza we wrześniu ubiegłego roku, przeprowadzono w grudniu 2020 r. Nowy pojazd zostanie dostarczony w przyszłym miesiącu.

Samochód służbowy Urzędu Miasta Kalisza, wyprodukowany i zakupiony w 2011 roku, był wielokrotnie naprawiany. W połowie ubiegłego roku doszło do poważnej awarii skrzyni biegów, która uniemożliwiła dalsze użytkowanie. Ekspertyza, którą przeprowadził na zlecenie urzędu rzeczoznawca z Europejskiego Centrum Doradztwa Technicznego, wykazała, że szacowany koszt naprawy przewyższa wartość pojazdu. Tym samym nie było uzasadnienia ekonomicznego do ponoszenia dalszych kosztów związanych z naprawą samochodu.

Podczas wrześniowej sesji Rady Miasta Kalisza, radni zaakceptowali zmiany w uchwale budżetowej, umożliwiając przeprowadzenie postępowania związanego z zakupem nowego samochodu na potrzeby Urzędu Miasta Kalisza.

Oprócz zakupu rozważano również najem długoterminowy, jednak bardziej opłacalne okazało się kupno samochodu. To rozwiązanie gwarantuje dłuższe użytkowanie przy niższych kosztach.

Zaproszenia do złożenia oferty w ramach analizy rynku zostały wysłane do pięciu dealerów samochodowych. Po analizie ofert oraz wyjaśnień wybrano ofertę VCK Lis Spółka Jawna z siedzibą w Kaliszu, z którą 22 grudnia 2020 r. zawarto umowę. Zgodnie z dokumentem oraz deklaracją wykonawcy Volvo S90 ma zostać dostarczone do 13 lutego 2021 roku. Wartość umowy wynosi 149 895 zł brutto. Do czasu dostarczenia nowego pojazdu wykonawca zapewnia samochód zastępczy.

 

 

 

 

 

 

 

Oprac. Katarzyna Ciupek - Kancelaria Prezydenta Miasta, zdjęcie pochodzi z oceny technicznej nr 0965-08-20 z 24.09.2020 r., wykonanej przez Europejskie Centrum Doradztwa Technicznego
Wersja do druku
Wersja PDF