Aquapark – co było, co będzie

Włodarze miasta razem z prezesem kaliskiego aquaparku podsumowali 2019 rok w parku wodnym. W minionych dwunastu miesiącach obiekt cieszył się coraz większą popularnością, co miało pozytywny wpływ na wynik finansowy.

Rocznie obiekt odwiedza ponad pół miliona gości, którzy mają do dyspozycji baseny wewnętrzne, zewnętrzne, zjeżdżalnie, saunarium, fitness i siłownię oraz kręgielnię i lodowisko. To, co czyni Aquapark wyjątkowym, to przede wszystkim kompleksowość usług. Doceniają to nie tylko kaliszanie.

- Aquapark codziennie odwiedza średnio dwa tysiące osób. Nie są to tylko mieszkańcy naszego miasta. Do kaliskiego parku wodnego przyjeżdżają osoby z sąsiednich powiatów czy nawet dalszych miejscowości, odległych od Kalisza o nawet kilkadziesiąt kilometrów. Nasz aquapark rywalizuje o klientów z innymi podobnymi obiektami tego typu w okolicy i jak pokazują statystyki osób odwiedzających, rywalizuje z dobrym skutkiem – powiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza.

2019 rok był dla kaliskiego aquaparku pomyślny. Szczególnie jego końcówka. W ostatnich miesiącach 2019 roku z usług parku wodnego skorzystało 25% więcej osób niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Same baseny odwiedziło 40% więcej miłośników wodnych kąpieli, to o prawie 10 tysięcy osób więcej w każdym miesiącu. Takie wyniki frekwencji przekładają się na wyniki finansowe. W IV kwartale 2019 roku poprawiono wynik finansowy o ponad 80%.

Bardzo dużą popularnością wśród odwiedzających cieszą się zorganizowane zajęcia. Od kilku lat widać coraz większe zainteresowanie zajęciami aqua baby, nauką pływania czy aqua aerobikiem.

- Dostrzegamy pozytywne efekty promowania zdrowego i aktywnego trybu życia wśród mieszkańców Kalisza i regionu. Ogromną dumą napawa rozwój programów dla seniorów, którzy każdego dnia korzystają z naszego obiektu. Blisko 1 500 osób zapisanych jest do Klubu Aktywnego Seniora Aquapark Kalisz – podkreślił Michał Jackowski, prezes zarządu Aquapark Kalisz.

Ubiegły rok przyniósł też sporo nowości. Pojawił się kącik dla matek karmiących, nowa sauna na podczerwień z chromoterapią oraz modernizacja recepcji saunarium.

Co istotne, aquapark nie zamyka się tylko na gości korzystających z jego atrakcji na terenie obiektu.

- Muszę podkreślić bardzo dobrą komunikację na linii Aquapark Kalisz sp. z o.o. - Urząd Miasta. Dzięki temu jesteśmy w stanie razem realizować przedsięwzięcia także poza parkiem wodnym. Przykładem niech będzie kaliski Triathlon, w którego organizację aquapark się włączył. Mam nadzieję, że takich wydarzeń w tym roku będzie jeszcze więcej – mówił Grzegorz Kulawinek, wiceprezydent Kalisza.

2020 rok będzie też czasem nowości technologicznych. Spółka zamierza wprowadzić Elektroniczny System Obsługi Klienta, który usprawni pracę oraz ułatwi gościom kaliskiego obiektu zakup biletów, także przez Internet. Zakupiony zostanie biletomat, w którym będzie można zakupić bilety na baseny zewnętrzne. W planach jest również wykorzystanie nowej ustawy kogeneracyjnej i zainwestowanie w kogenerację, żeby wytwarzać ciepło razem z prądem na potrzeby działalności obiektu.

Tekst: Juliusz Kowalczyk, zdjęcia: Magdalena Bartnik
Wersja do druku
Wersja PDF