Sytuacja podopiecznych DDPS
Do tej pory osoby te korzystały z usług DDPS przy ul. Cegielnianej. Tam miały zapewniony m.in. obiad.
Mimo zawieszenia standardowej działalności, pracownicy placówki pozostają w kontakcie z większością podopiecznych, służą radą i dopytują o stan zdrowia, aktualną sytuację, dostępność opiekunów oraz przekazują informacje dot. wprowadzonych obostrzeń oraz zaleceń służb sanitarnych. Podopieczni otrzymali m.in. ulotki informacyjne, a osoby, które opuszczają miejsce zamieszkania - maseczki, przekazane przez Wydział Spraw Społecznych i Mieszkaniowych.
Seniorzy zamieszkujący w Domu Kombatanta korzystają z pomocy rodzin, znajomych, opiekunek PCK, z pomocy sąsiedzkiej. Od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00 mogą kontaktować się również z DDPS, telefonicznie pod numerem 62 753 57 78 oraz w klubie osobiście,by otrzymać niezbędne informacje, czy pomoc w załatwieniu recept, wykupieniu leków.
Ponadto seniorzy mogą zwracać się również z prośbą o wsparcie do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kaliszu. Pod numerami telefonu: 506 161 257 oraz 501 627 887, w godzinach pracy ośrodka, dyżurują pracownicy MOPS, którzy udzielają informacji oraz, w razie potrzeby, pomogą w zorganizowaniu odpowiedniego zabezpieczenia w pomoc żywnościową itp.
Dodatkowo, do dyspozycji wszystkich mieszkańców Kalisza jest telefoniczne wsparcie psychologiczne oferowane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną nr 1.
Jednocześnie pod trzema numerami telefonów, od poniedziałku do piątku w godz. 08.00-20.00, dyżurują specjaliści z poradni:
797-702-493
797-702-489
601-330-586