Ulgi i zniżki z Kaliską Kartą Mieszkańca

Kaliska Karta Mieszkańca to dokument, który uprawnia właściciela i jego rodzinę do ulg i zniżek na m.in. usługi instytucji miejskich.

Uchwała w sprawie przyjęcia Kaliskiej Karty Mieszkańca została podjęta w marcu 2018. Posiadaczom Kaliskiej Karty Mieszkańca przysługiwać będą zniżki, preferencje i zwolnienia zaoferowane przez instytucje miejskie (KLA, Aquapark, Filharmonię, OSRiR, Biuro Obsługi Strefy Płatnego Parkowania) oraz przez partnerów, którzy przystąpią do programu, oferując mieszkańcom ulgi na usługi, zakupy bądź świadczenia. 

Program „Kaliska Karta Mieszkańca” kierowany jest do osób zamieszkujących w Kaliszu oraz członków ich rodzin, rozliczających podatek dochodowy od osób fizycznych w I Urzędzie Skarbowym w Kaliszu, bez względu na to, czy osiągają dochód, a także do dzieci przebywających w kaliskim Domu Dziecka oraz rodzinach zastępczych z terenu Miasta. Wniosek o wydanie Kaliskiej Karty Mieszkańca można pobrać i złożyć w punkcie znajdującym się w budynku dworca PKS przy Podmiejskiej 2A. Druki znajdują się także na stronie internetowej miasta. Tam też można znaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące karty, łącznie z partnerami inicjatywy i ulgami, które przysługują jej posiadaczom. W najbliższym czasie zainteresowani będą mogli złozyć wniosek drogą elektroniczną. Osobisty odbiór kart będzie możliwy na dworcu PKS.

Jakie dokumenty są potrzebne, by otrzymać Kartę? Oprócz wniosku należy przynieść zeznanie PIT do wglądu oraz zdjęcie. Brak tego ostatniego nie jest jednak przeszkodą, ponieważ w razie potrzeby wykona je bezpłatnie osoba obsługująca okiekno. Dzieci do 4. roku życia korzystają z kart rodziców.

Sukcesywnie rozbudowywana jest baza partnerów, którzy chcą uczestniczyć w programie. Każde miejsce, które będzie honorować Kartę bedzie oznaczone specjalnym logotypem.

W załączniku znajdują się: wniosek o bezpłatne wydanie KKM oraz wykaz ulg i partnerów inicjatywy.

Tekst i zdjęcia: Tomasz Staszczyk
Wersja do druku
Wersja PDF