Miasto Kalisz sportowym samorządem!

Podczas XVIII Gali Sportu i Biznesu zostaliśmy uhonorowani statuetką DEMES, którą odebrał wiceprezydent Grzegorz Kulawinek. W finale plebiscytu w kategorii Sportowy Samorząd wyprzedziliśmy Kraków i Bydgoszcz.

Miasto Kalisz razem z Miastem Bydgoszcz oraz Miastem Kraków znalazło się w gronie finalistów Nagród Biznesu Sportowego za rok 2021 w kategorii Sportowy Samorząd.

Statuetka DEMES w kategorii Sportowy Samorząd zostaje przyznana jednostce samorządu terytorialnego, która wyróżniła się na tle innych. Nagroda w tej kategorii ma honorować gminę, miasto, powiat czy województwo, które wyróżnia się w procesie profesjonalizacji, a także promowania sportu.

Kryteria oceny:

  • Współpraca z lokalnymi organizacjami sportowymi
  • Organizacja wydarzeń sportowych
  • Oferta sportowa dla mieszkańców
  • Współpraca ze sportowcami
  • Działania promocyjne w obszarze sportu
  • Zarządzanie obiektami sportowymi

W skład 10 osobowej kapituły która przyznała zwycięstwo naszemu miastu wchodziły następujące osoby:

1. Maja Włoszczowska
Kolarka górska, zawodniczka drużyny KROSS ORLEN Cycling Team, dwukrotna vicemistrzyni olimpijska - z Pekinu 2008 oraz Rio de Janeiro 2016. Wielokrotna medalistka mistrzostw świata i Europy w kolarstwie górskim. W światowej czołówce kolarstwa górskiego nieprzerwanie od 20 lat. Absolwentka Politechniki Wrocławskiej, kierunek: matematyka finansowa i ubezpieczeniowa.

 

2. prof. dr hab. Henryk Mruk
Długoletni kierownik Katedry Strategii Marketingowych, a obecnie pracownik Katedry Handlu Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Profesor zwyczajny w Zakładzie Organizacji i Zarządzania Wydziału Nauk o Zdrowiu na Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Znakomity ekspert z dziedziny strategii marketingowych. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.

 

3. prof. dr hab. Andrzej Sznajder
Kierownik Zakładu Strategii Marketingowych w Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu Kolegium Gospodarki światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, twórcą i kierownikiem Podyplomowych Studiów Marketingu Sportu oraz Podyplomowych Studiów Biznesu Mobilnego przy Kolegium Gospodarki światowej SGH. Sprawuje funkcję opiekuna Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania w Sporcie w SGH. Należy do Kolegium Redakcyjnego "Gospodarki Narodowej".

 

4. dr hab. Piotr Godlewski
Jest profesorem Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku, Wyższej Szkoły Bankowej (Wydział Ekonomiczny w Szczecinie) i Uniwersytetu Zielonogórskiego (Wydział Pedagogiki, Socjologii i Nauki o Zdrowiu), kieruje Zakładem Społecznych Podstaw Wychowania Fizycznego i Sportu.
 

5. Sebastian Bykowski
Wiceprezes zarządu, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Zarządza największą w Polsce firmą zajmującą się kompleksowym monitoringiem mediów i analizami medialnymi, jedną z największych firm w Europie w tej branży, nagrodzoną tytułem Gazeli Biznesu 2011i 2015. Współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A., doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze.

 

6. Szymon Dobrzyński
Założyciel agencji Xbrand Sponsoring specjalizującej się w doradztwie i realizacji działań na styku marketingu i sponsoringu, były dyrektor marketingu marek Heineken i Żywiec, PGNiG, TP i Orange, manager marki Lech oraz dyrektor marketingu i sprzedaży w firmie SPORTFIVE zajmującej się marketingiem i sprzedażą międzynarodowych praw sponsorskich i telewizyjnych.

 

7. Michał Drelich
Założyciel i współwłaściciel agencji SE Group, jednej z wiodących agencji marketingu sportowego w Polsce, która co roku organizuje kilkadziesiąt różnego typu wydarzeń sportowych, w tym IRONMAN; specjalista od marketingu i sponsoringu sportowego.

 

8. Piotr Matecki
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu. Prezes zarządu firmy SportWin. Współzałożyciel i prezes Stowarzyszenia Szkółek i Akademii Piłkarskich PASS. W ramach Grupy PR9 zarządza siecią szkółek piłkarskich Akademiami Piłkarskimi: Reissa, Stal Gorzów oraz Falubaz w ponad 100 lokalizacjach.

 

9. Bogdan Pawłowicz
Od blisko 20-stu lat związany z rynkiem komunikacji marketingowej w Polsce. Członek zarządu IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce. Wykładowca Public Relations na UW, komunikacji marketingowej i zarządzania kryzysowego na Uniwersytecie Wrocławskim (IDiKS), a także marketingu sportowego w SGH. Od 2004 roku szef agencji konsultingowej PBS - Pawłowicz Business Solutions (wcześniej Pawłowicz i partnerzy). W latach 2006 - 2011 był również prezesem zarządu Aart Design Sp. o.o. – polskiego oddziału francuskiej agencji specjalizującej się w tworzeniu systemów identyfikacji wizualnej i broadcast designu.

 

10. Wojciech Szaniawski
Czołowy polski ekspert ds. kreowania wizerunku, anioł biznesu oraz twórca strategii marketingowych dla największych marek sportowych, hotelarskich, finansowych i technologicznych. Trener biznesu, specjalizujący się w temacie budowania relacji i personal brandingu. Od lat pracuje z największymi gwiazdami sportu i rozrywki, m.in. Grzegorzem Krychowiakiem, Jerzym Dudkiem i artystami wytwórni Sony Music Polska.

WKST
Wersja do druku
Wersja PDF