Szerzej o projekcie uchwały krajobrazowej
Hanna Zalewska, plastyk miejski oraz Agnieszka Wypych, zastępca naczelnika Wydziału Budownictwa, Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Kalisza przedstawiły przebieg prac nad projektem uchwały oraz wyjaśniły ujęte w nim zasady umieszczania szyldów, reklam itp. Omówiły różnice między pojęciami stosowanymi w uchwale: reklama, szyld, tablica reklamowa i urządzenie reklamowe. Wskazały przykłady właściwego umieszczenia tego typu materiałów na terenie nieruchomości.
Prace nad projektem trwały od 2016 roku. Od tego czasu m.in. przeanalizowano inne tego typu uchwały w kraju, przeprowadzono ankiety oraz konsultacje ze Związkiem Miast Polskich, ustalono podział miasta na strefy, zrealizowano konsultacje społeczne, częściową inwentaryzację reklam oraz przygotowano projekt katalogu mebli miejskich.
Podczas spotkania zwrócono uwagę na fakt, że połowa reklam, szyldów w śródmieściu została umieszczona nielegalnie, a uchwała, o ile zostanie przyjęta przez Radę Miasta, pozwoli na uporządkowanie przestrzeni.
Projekt uchwały zakłada termin dostosowania do jej zapisów, który wynosi do 5 lat.
Zapraszamy do zapoznania się z broszurą informacyjną na temat projektu uchwały.