Sustainable Policy RespOnse to Urban mobility Transition SPROUT

Rozpoczęcie projektu
01.09.2019
Status projektu:
zakończony

Sustainable Policy RespOnse to Urban mobility Transition SPROUT

Koncepcja projektu obejmuje pięć następujących po sobie komponentów:
1. Identyfikacja obecnej sytuacji, poprzez położenie nacisku na analizę transportu miejskiego (pasażerskiego i towarowego).
2. Rekomendacja nowych rozwiązań w zakresie transportu miejskiego.
3. Oszacowanie średnio- i długoterminowych skutków.
4. Wykorzystanie wyników projektów pilotażowych w celu dostosowania (poprawy, a przede wszystkim zintegrowania) obecnych elementów/instrumentów polityki (tj. Zrównoważonych Planów Mobilności Miejskiej SUMP, planowania przestrzennego, polityki zatrudnienia, polityki społecznej, polityki finansowej) w celu ich synergii i skutecznego wykorzystania nowych rozwiązań transportowych.
5. Budowa potencjału (zapewniania szkoleń) w zakresie wdrażania innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności.

Projekt jest realizowany przez konsorcjum instytucji z następujących krajów: Hiszpania, Włochy, Polska, Węgry, Izrael i Chiny. W Kaliszu zorganizowany zostanie pilotaż, który będzie przygotowany i przeprowadzony przez instytucję badawczą – Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania z Poznania.
Celem pilotażu w Kaliszu będzie zbadanie przepływów towarowych oraz sposobów zarządzania tymi przepływami, wyznaczone zostaną optymalne miejsca załadunku i rozładunku w centrum miasta. Zarządzanie przepływami obywać się będzie w oparciu o zbudowaną sieć sensoryczną (tzw infrastrukturę IoT), która będzie gromadziła dane w czasie rzeczywistym. Dodatkowo zostanie stworzona aplikacja pozwalającą na planowanie, rezerwowanie i dokonywanie opłat związanych z parkowaniem w obszarach miejskich.

Kwota wkładu własnego: 0,00 PLN
Kwota dofinansowania: 180 645,59 PLN
Całkowity koszt projektu: 180 645,59 PLN
Źródło finansowania: Program HORYZONT 2020
Organ realizujący projekt: MIASTO KALISZ
Okres realizacji projektu: 01.09.2019 do 30.08.2022
Wersja do druku
Wersja PDF