Zadania publiczne

Jedną z podstawowych form współpracy Miasta Kalisza z podmiotami sektora pozarządowego jest współpraca finansowa, polegająca na zlecaniu organizacjom pozarządowym realizacji zadań publicznych, należących do miasta w zakresie zadań określonych w art. 4 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Zlecanie zadań publicznych może mieć charakter:
- powierzenia, czyli wykonywania zadania wraz z udzieleniem dotacji na sfinansowanie jego realizacji;
- wsparcia, czyli wykonywania zadania z udzieleniem dotacji na częściowe dofinansowanie jego realizacji.
Oprócz trybów przewidzianych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zlecanie zadań publicznych odbywa się w oparciu o zapisy uchwały Nr XXV/395/2020 Rady Miejskiej Kalisza z dnia 25 czerwca 2020r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, położonych lub znajdujących się na terenie miasta Kalisza oraz uchwały Nr XI/147/2011 Rady Miejskiej Kalisza z dnia 29 czerwca 2011r. w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu przez Miasto Kalisz.